Grupa Stokrotki
MARZEC
Rozpoczynamy nowy miesiąc i przed nami wiele ciekawych tematów.
W pierwszym tygodniu marca porozmawiamy o teatrze. Dowiemy się kim jest aktor
i czym jest scena. Wcielimy się w role aktorów tworząc nasz mały teatrzyk oraz stworzymy
własnoręcznie maski teatralne.
W kolejnym tygodniu rozglądać będziemy się za nadchodzącymi pierwszymi
oznakami wiosny . Na spacerach szukać będziemy pierwszych kwiatów.
Przystroimy nasz kącik przyrody zielonymi kolorami i posadzimy w nim bratki.
W połowie miesiąca powitamy Panią Wiosnę, będziemy uczestniczyć w wielobarwnym
korowodzie witającym tę przepiękną porę roku. Na jej powitanie przygotujemy przepiękne kwiaty.
W ostatnim tygodniu marca przygotowywać będziemy się do Świąt Wielkanocnych.
Porozmawiamy sobie o tym co powinno się znaleźć w wielkanocnym koszyczku, opowiemy
o wielkanocnych zwyczajach oraz zasiejemy rzeżuchę, która ozdobi nasz stół wielkanocny.
AKTUALNOŚCI
21 marca 2024 r. o godz. 17.00 Serdecznie zapraszamy na zajęcia otwarte pt. ,, Wielkanoc tuż, tuż ”
19 marca 2024 r. o godz. 11.00 Serdecznie zapraszamy na ,, Wiosenny koncert muzyczny” zagrają dla nas Muzycy Filharmonii Pomorskiej”
20 marca 2024 r. o godz.11.00 Zapraszamy na przedstawienie teatralne pt. ,, Jedna jaskółka wiosny nie czyni”
27.03.2024 o godz.9.00 zapraszamy dzieci na uroczyste ,, Śniadanie Wielkanocne ” i spotkanie z Zajączkiem Wielkanocnym.
Program Wychowania Przedszkolnego
Wydawnictwo: Mac Edukacja
Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska , Wioletta Majewska, Renata Paździo
Program jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz z obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego. Został opracowany pod kątem kształtowania kompetencji kluczowych – zarówno w warstwie metodycznej, jak i kartach pracy.
Przy wyborze programu kierowałam się tym, iż stawia on dziecko i jego potrzeby w centrum odziaływań nauczyciela, które warunkowane są przez jego predyspozycje oraz możliwości, a także zwraca uwagę na wspieranie rozwoju emocjonalnego, kształtowanie myślenia problemowego, współpracę w grupie i rozwijanie samodzielności.
Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej , językowej, poznawczej , artystycznej oraz ruchowej.