Grupa Stokrotki
MAJ
Czas płynie bardzo szybko !
Dlatego też witamy kolejny miesiąc -maj.
Nowy miesiąc rozpoczniemy tematem ,, Łąka wiosną”. Poznamy nazwy kwiatów , owadów
i zwierząt , które można spotkać właśnie na łące. Zapoznamy się też z różnymi możliwościami
spędzania wolnego czasu na łące wiosną.
W kolejnym tygodniu porozmawiamy o wybranych dziedzinach sportowych oraz dowiemy
się jakie są korzyści zdrowotne z aktywnego spędzania czasu wolnego.
Wspólnie wykonamy też plakat promujący aktywność fizyczną.
W trzecim tygodniu maja poszerzymy swoja wiedzę na temat zawodów, które wykonują
nasi Rodzice. Wybierzemy się również na wycieczkę do Centrum Medycznego , aby przejrzeć
się z bliska pracy , którą wykonuje stomatolog.
W ostatnim tygodniu dowiemy się jak ważną rolę pełnia Rodzice w życiu dziecka oraz
wzbogacimy informacje na temat ich świąt. Opowiemy sobie również o ulubionych zajęciach
i zabawach , w które bawimy się z Rodzicami w domu i poza nim.
Nie możemy się już doczekać nowych atrakcji jakie przyniesie nam miesiąc – Maj !.
AKTUALNOŚCI
18 maja 2023 o godz. 10.30 zapraszamy na przedstawienie teatralne teatru Vaśka pt. ,, Kapryśna Księżniczka”.
19.05.2023 wyjście do Centrum Medycznego przy ul. Nowej 12.
24.05.2023 o godz.8.00 wyjazd na wycieczkę do Osieka i udział w warsztatach ,, Od ziarenka do Bochenka ”.
Program Wychowania Przedszkolnego
Wydawnictwo: Mac Edukacja
Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska , Wioletta Majewska, Renata Paździo
Program jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz z obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego. Został opracowany pod kątem kształtowania kompetencji kluczowych – zarówno w warstwie metodycznej, jak i kartach pracy.
Przy wyborze programu kierowałam się tym, iż stawia on dziecko i jego potrzeby w centrum odziaływań nauczyciela, które warunkowane są przez jego predyspozycje oraz możliwości, a także zwraca uwagę na wspieranie rozwoju emocjonalnego, kształtowanie myślenia problemowego, współpracę w grupie i rozwijanie samodzielności.
Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej , językowej, poznawczej , artystycznej oraz ruchowej.