Grupa Stokrotki
KWIECIEŃ
W pierwszym tygodniu kwietnia na zajęciach rozmawiać będziemy o zwyczajach
wiejskich zwierząt. Dowiemy się kto mieszka na wsi oraz zapoznamy się z ciekawostkami
na temat wiejskich zwyczajów. Nauczymy się jak należy dbać o wiejskie zwierzęta , ale też
dowiemy się jakie korzyści płyną z hodowli zwierząt na wsi.
W następnym tygodniu dowiemy się jak ważny jest sport dla naszego zdrowia.
Poznamy dyscypliny sportowe oraz urządzimy sobie zawody sportowe.
W połowie miesiąca zastanowimy się co należy zrobić dla naszej planety – Ziemi.
Wspólnie poszukamy sposobów na ochronę naszej planety. Na zajęciach plastycznych
wykonamy pracę z wykorzystaniem surowców wtórnych. Porozmawiamy o zasadach
segregacji śmieci.
Kwiecień zakończymy rozmowami o naszym miejscu zamieszkania.
Utrwalimy wiadomości o symbolach narodowych . Dowiemy się jakie miasto
jest stolicą Polski oraz nauczymy się piosenki ,, Płynie Wisła”.
AKTUALNOŚCI
10 kwietnia 2024 r. o godz. 9.30 Serdecznie zapraszamy na koncert muzyczny pt.,, Gdzie strumyk płynie z wolna”.
24 kwietnia 2024 r. o godz.11.00 Zapraszamy na przedstawienie teatralne pt. ,, Pisklę poznaje miasto”
25 kwietnia 2024 r. o godz. 9.20 Zapraszamy dzieci na ,, Pokazy chemiczne”
Program Wychowania Przedszkolnego
Wydawnictwo: Mac Edukacja
Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska , Wioletta Majewska, Renata Paździo
Program jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz z obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego. Został opracowany pod kątem kształtowania kompetencji kluczowych – zarówno w warstwie metodycznej, jak i kartach pracy.
Przy wyborze programu kierowałam się tym, iż stawia on dziecko i jego potrzeby w centrum odziaływań nauczyciela, które warunkowane są przez jego predyspozycje oraz możliwości, a także zwraca uwagę na wspieranie rozwoju emocjonalnego, kształtowanie myślenia problemowego, współpracę w grupie i rozwijanie samodzielności.
Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej , językowej, poznawczej , artystycznej oraz ruchowej.