Grupa Stokrotki

MARZEC

 

Rozpoczynamy nowy miesiąc i przed nami wiele ciekawych tematów.

W pierwszym tygodniu marca porozmawiamy o teatrze. Dowiemy się kim jest aktor

i czym jest scena. Wcielimy się w role aktorów tworząc nasz mały teatrzyk oraz stworzymy

własnoręcznie maski teatralne.

 

W kolejnym tygodniu rozglądać będziemy się za nadchodzącymi pierwszymi 

oznakami wiosny . Na spacerach szukać będziemy pierwszych kwiatów.

Przystroimy nasz kącik przyrody zielonymi kolorami i posadzimy w nim bratki.

 

W połowie miesiąca powitamy Panią Wiosnę, będziemy uczestniczyć w wielobarwnym 

korowodzie witającym tę przepiękną porę roku. Na jej powitanie przygotujemy przepiękne kwiaty.

 

W ostatnim tygodniu marca przygotowywać będziemy się do Świąt Wielkanocnych.

Porozmawiamy sobie o tym co powinno się znaleźć w wielkanocnym koszyczku, opowiemy 

o wielkanocnych zwyczajach oraz zasiejemy rzeżuchę, która ozdobi nasz stół wielkanocny.

 

AKTUALNOŚCI

21 marca 2024 r. o godz. 17.00 Serdecznie zapraszamy na zajęcia otwarte pt. ,, Wielkanoc tuż, tuż ”

19 marca 2024 r. o godz. 11.00 Serdecznie zapraszamy na ,, Wiosenny koncert muzyczny” zagrają dla nas Muzycy Filharmonii Pomorskiej”

20 marca 2024 r. o godz.11.00 Zapraszamy na przedstawienie teatralne pt. ,, Jedna jaskółka wiosny nie czyni”

27.03.2024 o godz.9.00  zapraszamy dzieci na uroczyste ,, Śniadanie Wielkanocne ” i spotkanie z Zajączkiem Wielkanocnym.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Program Wychowania Przedszkolnego

Wydawnictwo: Mac Edukacja

Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska , Wioletta Majewska, Renata Paździo

Program jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz z obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego. Został opracowany pod kątem kształtowania kompetencji kluczowych – zarówno w warstwie metodycznej, jak i kartach pracy.

Przy wyborze programu kierowałam się tym, iż stawia on dziecko i jego potrzeby w centrum odziaływań nauczyciela, które warunkowane są przez jego predyspozycje oraz możliwości, a także zwraca uwagę na wspieranie rozwoju emocjonalnego, kształtowanie myślenia problemowego, współpracę w grupie i rozwijanie samodzielności.

Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej , językowej, poznawczej , artystycznej oraz ruchowej.