Grupa Biedronki
MAJ
Na początku maja porozmawiamy o łące i jej mieszkańcach .
Poznamy owady i rośliny , które możemy na niej spotkać.
Podczas licznych spacerów będziemy poszukiwać konkretnych osobników.
Stworzymy także własną kompozycje z łąkowych kwiatów!
W kolejnym tygodniu zajmiemy się zwierzętami hodowlanymi na wsi.
Wybierzemy się w wirtualną podróż na gospodarstwo .Przypomnimy sobie
jakie zwierzęta tam mieszkają i w jaki sposób możemy o nie dbać.
.Dowiemy się również jakie produkty spożywcze znajdziemy w sklepie dzięki nim.
Na koniec stworzymy makietę gospodarstwa.
Kolejno Biedronki poznają zawody .Poprzez liczne prezentacje zobaczymy jak wygląda
praca np. strażaka , lekarz czy sprzedawcy. Będziemy wcielać się w poszczególne role
tworząc przy tym świetną okazję do lepszego zaznajomienia z zawodami.
Pod koniec maja będziemy rozmawiać o Rodzinie. Przygotujemy się do występu z okazji Dnia Mamy.
Dzieci przypomną sobie jak ważna jest rola Rodziców.. Biedronki wykonają także mydełka
z kwiatami dla naszych kochanych Mam.
To będzie magiczny czas!
AKTUALNOŚCI
5 maja 2022 r. o godz.10.00 Serdecznie zapraszamy na ,,Koncert dzięcioła perkusisty” Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy.
24 maja 2022 r o godz.12.30. zapraszamy Biedroneczki na Przedstawienie Teatralne pt.,, Trzy Świnki” teatru Vaśka z Torunia.
Program wychowania przedszkolnego
Wydawnictwo: Grupa MAC S.A.
Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo
Celem programu wychowania przedszkolnego wydawnictwa MAC, jaki realizujemy w grupie „Biedronki” jest rozwijanie ośmiu kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności, które umożliwią dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania oraz nabywanie wiedzy i umiejętności budowania właściwych postaw. Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej oraz ruchowej. Zindywidualizowane i podmiotowe podejście do dziecka stanowi w powyższym programie podstawę do kształtowania u niego kompetencji kluczowych.
Program opiera działania nauczyciela na metodach aktywizujących, a nie podających – propozycje aktywności oparte są na działaniu praktycznym, przeżywaniu, odkrywaniu, zadawaniu pytań, eksperymentowaniu i weryfikacji wysuwanych hipotez. Działania te powinny odbywać się z jak najczęstszym zastosowaniem zbiorowych i grupowych form pracy, dzięki czemu dziecko ma możliwość ciągłego rozwijania swoich kompetencji społecznych i emocjonalnych.
Program edukacji przedszkolnej jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.