Grupa Biedronki
CZERWIEC
Przed nami ostatni miesiąc roku szkolnego – czerwiec.
Nowy miesiąc rozpoczniemy tematem ,, Dzieci świata” Omówimy wygląd dzieci
różnych ras i narodowości oraz zapoznamy się ze znaczeniem słowa ,, przyjaciel”
W kolejnym tygodniu wybierzemy się na wirtualną wycieczkę do ZOO. Podczas tej ekscytującej
wycieczki wzbogacimy wiadomości na temat dzikich zwierząt żyjących w różnych rejonach
świata oraz zapoznamy się z warunkami życia zwierząt mieszkających w Z00.
W następnym tygodniu czerwca powitamy nową porę roku – lato. Nauczymy się wymieniać
charakterystyczne cechy lata oraz nazwy wybranych gatunków letnich kwiatów, takich jak róża
piwonia, dalia, i słonecznik. Dowiemy się jaka jest różnica pomiędzy rabatką a klombem.
W ostatnim tygodniu porozmawiamy o czymś co wszyscy bardzo lubią – o wakacyjnych podróżach.
Omówimy zasady bezpiecznego zachowania się , których należy przestrzegać w różnych miejscach
wakacyjnego wypoczynku.
Kochane ,, Biedroneczki” życzę Wam radosnych , beztroskich , a przede wszystkim bezpiecznych wakacji!
Niech ten letni czas będzie pełen niezapomnianych wrażeń i chwil!
AKTUALNOŚCI
3 czerwca zapraszamy na zabawy animacyjne z Teatrem Mag ma pt. Kwiecista łąka”
4 czerwca 2024 r. o godz.10.00 zapraszamy na Koncert Muzyczny pt. ,, Na podwórku fajnie jest” zagrają dla nas Muzycy Filharmonii Pomorskiej.
11 czerwca 2024 r. o godz.9.30 Wyjście do Biblioteki Miejskiej i udział w zajęciach edukacyjnych.
12 czerwca 2024 r. o godz.8.40 Wyjazd do Kina Orzeł na Film ,, Kicia Kocia w przedszkolu” na podstawie bestseellerowej serii książeczek Anity Głowińskiej.
13 czerwca 2024 r. o godz.9.30 wyjście z wizytą do lek. dent. Artura Gołębiewskiego
14 czerwca 2024 r. o godz. 17.00 Serdecznie zapraszamy na Piknik Rodzinny.
Program wychowania przedszkolnego
Wydawnictwo: Grupa MAC S.A.
Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo
Celem programu wychowania przedszkolnego wydawnictwa MAC, jaki realizujemy w grupie „Biedronki” jest rozwijanie ośmiu kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności, które umożliwią dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania oraz nabywanie wiedzy i umiejętności budowania właściwych postaw. Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej oraz ruchowej. Zindywidualizowane i podmiotowe podejście do dziecka stanowi w powyższym programie podstawę do kształtowania u niego kompetencji kluczowych.
Program opiera działania nauczyciela na metodach aktywizujących, a nie podających – propozycje aktywności oparte są na działaniu praktycznym, przeżywaniu, odkrywaniu, zadawaniu pytań, eksperymentowaniu i weryfikacji wysuwanych hipotez. Działania te powinny odbywać się z jak najczęstszym zastosowaniem zbiorowych i grupowych form pracy, dzięki czemu dziecko ma możliwość ciągłego rozwijania swoich kompetencji społecznych i emocjonalnych.
Program edukacji przedszkolnej jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.