Grupa Biedronki

KWIECIEŃ

Miesiąc kwiecień w grupie ,,Biedronki” rozpoczniemy tematem ,, Wiosna na wsi”

W tym tygodniu porozmawiamy o życiu wiosną na wsi , korzyściach z hodowli na niej zwierząt 

oraz utrwalimy sobie nazwy i wygląd zwierząt z wiejskiego podwórka.

 

W drugim tygodniu nowego miesiąca poznamy nazwy i nauczymy się odróżniać 

wybrane kwiaty występujące w naszych ogródkach.

 

W kolejnym tygodniu będziemy mieli możliwość  opowiedzenia sobie jak należy

dbać o naszą ziemię. Będziemy kształtować postawy ekologiczne oraz świadomość

potrzeby dbania o środowisko przyrodnicze. Natomiast 22 kwietnia będziemy brali

udział w obchodach Światowego Dnia Ziemi.

 

Koniec miesiąca poświęcimy naszej ojczyźnie. Poznamy charakterystyczne miejsca

znajdujące się w naszym kraju oraz utrwalimy wiadomości na temat symboli narodowych.

 

Miesiąc kwiecień zapowiada się bardzo ciekawie dlatego też już jesteśmy gotowi 

na nowe niezwykłe przygody !

 

AKTUALNOŚCI

10 kwietnia 2024 r. o godz.9.30 Zapraszamy na Koncert Muzyczny pt.,, Gdzie strumyk płynie z wolna”

16 kwietnia  2024 r. o godz.9.30 Wyjście do Biblioteki Miejskiej i udział w zajęciach edukacyjnych.

19 marca 2024 r. o godz.10.15 Serdecznie zapraszamy na ,, Wiosenny Koncert muzyczny ” zagrają dla nas Muzycy Filharmonii Pomorskiej”

23 kwietnia o godz. 11.00 zapraszamy dzieci do ,, Mobilnej Szkoły Recyklingu” na zajęcia edukacyjne , które poprowadzi pani Hania.

24 kwietnia  2024 r. o godz.11.00 zapraszamy na przedstawienie teatralne  pt. ,, Pisklę poznaje świat”

 

 

 

Program wychowania przedszkolnego

Wydawnictwo: Grupa MAC S.A.

Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo

Celem programu wychowania przedszkolnego wydawnictwa MAC, jaki realizujemy w grupie „Biedronki” jest rozwijanie ośmiu kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności, które umożliwią dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania oraz nabywanie wiedzy i umiejętności budowania właściwych postaw. Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej oraz ruchowej. Zindywidualizowane i podmiotowe podejście do dziecka stanowi w powyższym programie podstawę do kształtowania u niego kompetencji kluczowych.

Program opiera działania nauczyciela na metodach aktywizujących, a nie podających – propozycje aktywności oparte są na działaniu praktycznym, przeżywaniu, odkrywaniu, zadawaniu pytań, eksperymentowaniu i weryfikacji wysuwanych hipotez. Działania te powinny odbywać się z jak najczęstszym zastosowaniem zbiorowych i grupowych  form pracy, dzięki czemu dziecko ma możliwość ciągłego rozwijania swoich kompetencji społecznych i emocjonalnych.

Program edukacji przedszkolnej jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.