Grupa Biedronki
KWIECIEŃ
Miesiąc kwiecień w grupie ,,Biedronki” rozpoczniemy tematem ,, Wiosna na wsi”
W tym tygodniu porozmawiamy o życiu wiosną na wsi , korzyściach z hodowli na niej zwierząt
oraz utrwalimy sobie nazwy i wygląd zwierząt z wiejskiego podwórka.
W drugim tygodniu nowego miesiąca poznamy nazwy i nauczymy się odróżniać
wybrane kwiaty występujące w naszych ogródkach.
W kolejnym tygodniu będziemy mieli możliwość opowiedzenia sobie jak należy
dbać o naszą ziemię. Będziemy kształtować postawy ekologiczne oraz świadomość
potrzeby dbania o środowisko przyrodnicze. Natomiast 22 kwietnia będziemy brali
udział w obchodach Światowego Dnia Ziemi.
Koniec miesiąca poświęcimy naszej ojczyźnie. Poznamy charakterystyczne miejsca
znajdujące się w naszym kraju oraz utrwalimy wiadomości na temat symboli narodowych.
Miesiąc kwiecień zapowiada się bardzo ciekawie dlatego też już jesteśmy gotowi
na nowe niezwykłe przygody !
AKTUALNOŚCI
10 kwietnia 2024 r. o godz.9.30 Zapraszamy na Koncert Muzyczny pt.,, Gdzie strumyk płynie z wolna”
16 kwietnia 2024 r. o godz.9.30 Wyjście do Biblioteki Miejskiej i udział w zajęciach edukacyjnych.
19 marca 2024 r. o godz.10.15 Serdecznie zapraszamy na ,, Wiosenny Koncert muzyczny ” zagrają dla nas Muzycy Filharmonii Pomorskiej”
23 kwietnia o godz. 11.00 zapraszamy dzieci do ,, Mobilnej Szkoły Recyklingu” na zajęcia edukacyjne , które poprowadzi pani Hania.
24 kwietnia 2024 r. o godz.11.00 zapraszamy na przedstawienie teatralne pt. ,, Pisklę poznaje świat”
Program wychowania przedszkolnego
Wydawnictwo: Grupa MAC S.A.
Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo
Celem programu wychowania przedszkolnego wydawnictwa MAC, jaki realizujemy w grupie „Biedronki” jest rozwijanie ośmiu kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności, które umożliwią dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania oraz nabywanie wiedzy i umiejętności budowania właściwych postaw. Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej oraz ruchowej. Zindywidualizowane i podmiotowe podejście do dziecka stanowi w powyższym programie podstawę do kształtowania u niego kompetencji kluczowych.
Program opiera działania nauczyciela na metodach aktywizujących, a nie podających – propozycje aktywności oparte są na działaniu praktycznym, przeżywaniu, odkrywaniu, zadawaniu pytań, eksperymentowaniu i weryfikacji wysuwanych hipotez. Działania te powinny odbywać się z jak najczęstszym zastosowaniem zbiorowych i grupowych form pracy, dzięki czemu dziecko ma możliwość ciągłego rozwijania swoich kompetencji społecznych i emocjonalnych.
Program edukacji przedszkolnej jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.