Grupa Biedronki

MARZEC

 

Miesiąc marzec rozpoczniemy tematem ,, Przedwiośnia”. Posłuchamy i nauczymy się

wiersza pt. ,, Czekam na wiosnę” , na podstawie którego poznamy pojęcia dotyczące przedwiośnia

oraz wzbogacimy wiadomości przyrodnicze. 

 

W kolejnym tygodniu porozmawiamy o wiosennych porządkach. Dowiemy się jakie prace 

wykonuje się wiosną w ogrodzie oraz nauczymy się nazw narzędzi ogrodniczych .

Wykonamy też zegary pogody  na których będziemy każdego dnia zaznaczać pogodę za pomocą wskazówek.

W tym tygodniu zmienimy też nasz kącik przyrodniczy z zimowego na wiosenny.

 

W następnym tygodniu przeniesiemy się w fascynujący świat kosmosu. Poznamy znaczenie 

nowych pojęć , obiektów, zjawisk związanych z kosmosem oraz skład układu słonecznego.

 

W ostatnim tygodniu marca utrwalimy i wzbogacimy wiadomości na temat  tradycji 

symboli wielkanocnych. W marcu odwiedzi nas długo wyczekiwany gość -,, Zajączek Wielkanocny”

Przed nami kolejny miesiąc pełen niezwykłych zajęć , zabaw i przygód!

 

AKTUALNOŚCI

7 marca 2024 r. o godz.10.00 Wyjście do Biblioteki Miejskiej i udział w zajęciach edukacyjnych pt. ,, Wiosna  tuż, tuż….”

19 marca 2024 r. o godz.10.15 Serdecznie zapraszamy na ,, Wiosenny Koncert muzyczny ” zagrają dla nas Muzycy Filharmonii Pomorskiej”

20 marca 2024 r. o godz.11.00 zapraszamy na przedstawienie teatralne  pt. ,, Jedna jaskółka wiosny nie czyni”

27 marca 2024 r. o godz. 9.00 zapraszamy dzieci na uroczyste Śniadanie Wielkanocne i spotkanie z Zajączkiem.

 

 

 

Program wychowania przedszkolnego

Wydawnictwo: Grupa MAC S.A.

Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo

Celem programu wychowania przedszkolnego wydawnictwa MAC, jaki realizujemy w grupie „Biedronki” jest rozwijanie ośmiu kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności, które umożliwią dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania oraz nabywanie wiedzy i umiejętności budowania właściwych postaw. Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej oraz ruchowej. Zindywidualizowane i podmiotowe podejście do dziecka stanowi w powyższym programie podstawę do kształtowania u niego kompetencji kluczowych.

Program opiera działania nauczyciela na metodach aktywizujących, a nie podających – propozycje aktywności oparte są na działaniu praktycznym, przeżywaniu, odkrywaniu, zadawaniu pytań, eksperymentowaniu i weryfikacji wysuwanych hipotez. Działania te powinny odbywać się z jak najczęstszym zastosowaniem zbiorowych i grupowych  form pracy, dzięki czemu dziecko ma możliwość ciągłego rozwijania swoich kompetencji społecznych i emocjonalnych.

Program edukacji przedszkolnej jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.