Grupa Biedronki

MAJ

 

W pierwszym tygodniu  maja będziemy rozmawiać o Polsce.

Przypomnimy sobie jakie święta obchodzimy w tym czasie i dlaczego.

Będziemy tworzyć godło oraz flagę naszego kraju z nietypowych materiałów plastycznych.

 

Kolejny temat , którym się zajmiemy to ,, Tutaj mieszkam”.

W tym czasie poznamy swoje miasto i najbliższą okolice.

Dzieci poznają najważniejsze zabytki Bydgoszczy oraz legendy miejskie.

Wybierzemy się na wycieczkę pieszą do do Muzeum Okręgowego w Bydgoszczy 

na ciekawe zajęcia.

 

W połowie miesiąca wybierzemy się w podróż na łąkę aby bliżej poznać jej mieszkańców.

Przypomnimy sobie jakie zwierzęta tam mieszkają i jak wygląda ich życie.

Nie zabraknie spacerów w plenerze i obserwacji na żywo.

 

Następnie dzieci zajmą się tematem związanym z rodziną.

Rozmawiać będziemy o członkach rodziny , opowiemy sobie o więzach rodzinnych.

Biedronki zrobią swoje drzewo genealogiczne . Zaczniemy także przygotowywać

się na celebrowanie ,, Dnia Matki”

 

AKTUALNOŚCI

10 maja 2023 r. o godz.11.30 planujemy wyjście do Muzeum Okręgowego i udział w warsztatach ,, Czytanki malowanki .Bydgoszcz – poznajmy się”

18 maja o godz.10.30 zapraszamy na przedstawienie teatralne teatru Vaśka  pt. ,, Kapryśna Księżniczka ”

25 maja o godz. 8.00 planujemy wyjazd na wycieczkę do Osieka i udział w warsztatach ,, Od ziarenka do Bochenka”

 

Program wychowania przedszkolnego

Wydawnictwo: Grupa MAC S.A.

Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo

Celem programu wychowania przedszkolnego wydawnictwa MAC, jaki realizujemy w grupie „Biedronki” jest rozwijanie ośmiu kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności, które umożliwią dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania oraz nabywanie wiedzy i umiejętności budowania właściwych postaw. Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej oraz ruchowej. Zindywidualizowane i podmiotowe podejście do dziecka stanowi w powyższym programie podstawę do kształtowania u niego kompetencji kluczowych.

Program opiera działania nauczyciela na metodach aktywizujących, a nie podających – propozycje aktywności oparte są na działaniu praktycznym, przeżywaniu, odkrywaniu, zadawaniu pytań, eksperymentowaniu i weryfikacji wysuwanych hipotez. Działania te powinny odbywać się z jak najczęstszym zastosowaniem zbiorowych i grupowych  form pracy, dzięki czemu dziecko ma możliwość ciągłego rozwijania swoich kompetencji społecznych i emocjonalnych.

Program edukacji przedszkolnej jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.