Grupa Biedronki
WRZESIEŃ
Kochane Biedroneczki zaczynamy naszą przygodę w przedszkolu !
Pierwsze dwa tygodnie września poświęcimy temu , aby dzieci jak najlepiej poczuły
się w swojej grupie i pięknej sali. Zapoznamy się z rytmem przedszkolnego dnia
oraz zasadami obowiązującymi w grupie. Będziemy dbać o przestrzeganie zasad higieny.
Poznamy koleżanki i kolegów podczas wspólnej zabawy.
W trzecim tygodniu września przywitamy nową porę roku – JESIEŃ.
Stworzymy ścieżkę sensoryczną z darów jesieni . Wykonamy przepiękną
jesienną prace plastyczną .
Ostatni tydzień to dalej tematyka jesieni – tym razem porozmawiamy
o zwierzętach żyjących w lesie. Poznamy nazwy zwierząt i dowiemy się
jak pięknie i kolorowo jest jesienią w lesie.
AKTUALNOŚCI
17 września 2024 r. o godz.10.30 zapraszamy na Koncert Muzyczny pt. ,, Muzyczne wspomnienia z wakacji” zagrają dla nas Muzycy Filharmonii Pomorskiej.
23 września 2024 r. zapraszamy na spotkanie edukacyjne z Policją na temat ,, Bezpieczny przedszkolak”
24 września 2024 r. o godz.9.30 zapraszamy na zabawy animacyjne z teatrem Mag ma pt. ,, Bajkowy powrót do przedszkola”
Program wychowania przedszkolnego
Wydawnictwo: Grupa MAC S.A.
Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo
Celem programu wychowania przedszkolnego wydawnictwa MAC, jaki realizujemy w grupie „Biedronki” jest rozwijanie ośmiu kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności, które umożliwią dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania oraz nabywanie wiedzy i umiejętności budowania właściwych postaw. Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej oraz ruchowej. Zindywidualizowane i podmiotowe podejście do dziecka stanowi w powyższym programie podstawę do kształtowania u niego kompetencji kluczowych.
Program opiera działania nauczyciela na metodach aktywizujących, a nie podających – propozycje aktywności oparte są na działaniu praktycznym, przeżywaniu, odkrywaniu, zadawaniu pytań, eksperymentowaniu i weryfikacji wysuwanych hipotez. Działania te powinny odbywać się z jak najczęstszym zastosowaniem zbiorowych i grupowych form pracy, dzięki czemu dziecko ma możliwość ciągłego rozwijania swoich kompetencji społecznych i emocjonalnych.
Program edukacji przedszkolnej jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.