Grupa Biedronki

WRZESIEŃ

 

Kochane Biedroneczki zaczynamy naszą przygodę w przedszkolu !

Pierwsze dwa tygodnie września poświęcimy temu , aby dzieci jak najlepiej poczuły 

się w swojej grupie i pięknej sali. Zapoznamy się z rytmem przedszkolnego dnia 

oraz zasadami obowiązującymi w grupie. Będziemy dbać o przestrzeganie zasad higieny.

Poznamy koleżanki i kolegów podczas wspólnej zabawy.

 

W trzecim tygodniu września przywitamy nową porę roku – JESIEŃ.

Stworzymy ścieżkę sensoryczną z darów jesieni . Wykonamy przepiękną

jesienną prace plastyczną .

 

Ostatni tydzień to dalej tematyka jesieni – tym razem porozmawiamy 

o zwierzętach żyjących w lesie. Poznamy nazwy zwierząt i dowiemy się 

jak  pięknie i kolorowo jest jesienią w lesie.

 

AKTUALNOŚCI

17 września  2024 r. o godz.10.30  zapraszamy na Koncert Muzyczny pt. ,, Muzyczne wspomnienia z wakacji” zagrają  dla nas Muzycy Filharmonii Pomorskiej.

23 września 2024 r. zapraszamy na spotkanie edukacyjne z Policją na temat ,, Bezpieczny przedszkolak”

24 września  2024 r. o godz.9.30  zapraszamy na zabawy animacyjne z teatrem Mag ma pt. ,, Bajkowy powrót do przedszkola”

 

 

 

Program wychowania przedszkolnego

Wydawnictwo: Grupa MAC S.A.

Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo

Celem programu wychowania przedszkolnego wydawnictwa MAC, jaki realizujemy w grupie „Biedronki” jest rozwijanie ośmiu kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności, które umożliwią dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania oraz nabywanie wiedzy i umiejętności budowania właściwych postaw. Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej oraz ruchowej. Zindywidualizowane i podmiotowe podejście do dziecka stanowi w powyższym programie podstawę do kształtowania u niego kompetencji kluczowych.

Program opiera działania nauczyciela na metodach aktywizujących, a nie podających – propozycje aktywności oparte są na działaniu praktycznym, przeżywaniu, odkrywaniu, zadawaniu pytań, eksperymentowaniu i weryfikacji wysuwanych hipotez. Działania te powinny odbywać się z jak najczęstszym zastosowaniem zbiorowych i grupowych  form pracy, dzięki czemu dziecko ma możliwość ciągłego rozwijania swoich kompetencji społecznych i emocjonalnych.

Program edukacji przedszkolnej jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.