Grupa Biedronki

MAJ

 

Na początku maja porozmawiamy o łące i jej mieszkańcach .

Poznamy owady  i rośliny , które możemy na niej spotkać.

Podczas licznych spacerów  będziemy poszukiwać konkretnych osobników.

Stworzymy także własną  kompozycje z łąkowych kwiatów!

 

W kolejnym tygodniu  zajmiemy  się zwierzętami hodowlanymi na wsi.

Wybierzemy się w wirtualną podróż na gospodarstwo .Przypomnimy sobie

  jakie zwierzęta tam mieszkają i w jaki sposób możemy o nie dbać.

 .Dowiemy się również jakie produkty spożywcze znajdziemy w sklepie dzięki nim.

  Na koniec stworzymy makietę gospodarstwa.

 

Kolejno Biedronki poznają zawody .Poprzez liczne prezentacje zobaczymy jak  wygląda

praca np. strażaka , lekarz czy sprzedawcy. Będziemy wcielać się w poszczególne role

tworząc przy tym świetną okazję do lepszego zaznajomienia z zawodami.

 

Pod koniec maja będziemy rozmawiać o Rodzinie. Przygotujemy się do występu z okazji  Dnia Mamy.

Dzieci przypomną sobie jak ważna jest rola Rodziców.. Biedronki wykonają także mydełka

z kwiatami dla naszych kochanych Mam.

To będzie magiczny czas!

 

AKTUALNOŚCI

5 maja  2022 r. o godz.10.00 Serdecznie zapraszamy na ,,Koncert dzięcioła perkusisty” Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy.

24 maja  2022 r o godz.12.30.  zapraszamy Biedroneczki na Przedstawienie Teatralne pt.,, Trzy Świnki” teatru Vaśka z Torunia.

 

 

Program wychowania przedszkolnego

Wydawnictwo: Grupa MAC S.A.

Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo

Celem programu wychowania przedszkolnego wydawnictwa MAC, jaki realizujemy w grupie „Biedronki” jest rozwijanie ośmiu kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności, które umożliwią dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania oraz nabywanie wiedzy i umiejętności budowania właściwych postaw. Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej oraz ruchowej. Zindywidualizowane i podmiotowe podejście do dziecka stanowi w powyższym programie podstawę do kształtowania u niego kompetencji kluczowych.

Program opiera działania nauczyciela na metodach aktywizujących, a nie podających – propozycje aktywności oparte są na działaniu praktycznym, przeżywaniu, odkrywaniu, zadawaniu pytań, eksperymentowaniu i weryfikacji wysuwanych hipotez. Działania te powinny odbywać się z jak najczęstszym zastosowaniem zbiorowych i grupowych  form pracy, dzięki czemu dziecko ma możliwość ciągłego rozwijania swoich kompetencji społecznych i emocjonalnych.

Program edukacji przedszkolnej jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.