Grupa Biedronki
MAJ
W pierwszym tygodniu maja będziemy rozmawiać o Polsce.
Przypomnimy sobie jakie święta obchodzimy w tym czasie i dlaczego.
Będziemy tworzyć godło oraz flagę naszego kraju z nietypowych materiałów plastycznych.
Kolejny temat , którym się zajmiemy to ,, Tutaj mieszkam”.
W tym czasie poznamy swoje miasto i najbliższą okolice.
Dzieci poznają najważniejsze zabytki Bydgoszczy oraz legendy miejskie.
Wybierzemy się na wycieczkę pieszą do do Muzeum Okręgowego w Bydgoszczy
na ciekawe zajęcia.
W połowie miesiąca wybierzemy się w podróż na łąkę aby bliżej poznać jej mieszkańców.
Przypomnimy sobie jakie zwierzęta tam mieszkają i jak wygląda ich życie.
Nie zabraknie spacerów w plenerze i obserwacji na żywo.
Następnie dzieci zajmą się tematem związanym z rodziną.
Rozmawiać będziemy o członkach rodziny , opowiemy sobie o więzach rodzinnych.
Biedronki zrobią swoje drzewo genealogiczne . Zaczniemy także przygotowywać
się na celebrowanie ,, Dnia Matki”
AKTUALNOŚCI
10 maja 2023 r. o godz.11.30 planujemy wyjście do Muzeum Okręgowego i udział w warsztatach ,, Czytanki malowanki .Bydgoszcz – poznajmy się”
18 maja o godz.10.30 zapraszamy na przedstawienie teatralne teatru Vaśka pt. ,, Kapryśna Księżniczka ”
25 maja o godz. 8.00 planujemy wyjazd na wycieczkę do Osieka i udział w warsztatach ,, Od ziarenka do Bochenka”
Program wychowania przedszkolnego
Wydawnictwo: Grupa MAC S.A.
Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo
Celem programu wychowania przedszkolnego wydawnictwa MAC, jaki realizujemy w grupie „Biedronki” jest rozwijanie ośmiu kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności, które umożliwią dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania oraz nabywanie wiedzy i umiejętności budowania właściwych postaw. Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej oraz ruchowej. Zindywidualizowane i podmiotowe podejście do dziecka stanowi w powyższym programie podstawę do kształtowania u niego kompetencji kluczowych.
Program opiera działania nauczyciela na metodach aktywizujących, a nie podających – propozycje aktywności oparte są na działaniu praktycznym, przeżywaniu, odkrywaniu, zadawaniu pytań, eksperymentowaniu i weryfikacji wysuwanych hipotez. Działania te powinny odbywać się z jak najczęstszym zastosowaniem zbiorowych i grupowych form pracy, dzięki czemu dziecko ma możliwość ciągłego rozwijania swoich kompetencji społecznych i emocjonalnych.
Program edukacji przedszkolnej jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.