Grupa Biedronki

PAŹDZIERNIK

 

W pierwszym tygodniu października będziemy rozmawiać na temat

bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Przypomnimy sobie zasady

panujące na drodze, przejściu dla pieszych  oraz co oznaczają  kolory

sygnalizatora .Wybierzemy się na spacer , gdzie przechodząc przez zebrę

zastosujemy poznane zasady w praktyce.

 

Kolejny temat , którym się zajmiemy to ,, Nasze zwierzaki”.

Na początku tygodnia stworzymy kącik tematyczny , w którym  zgromadzimy

książki na temat zwierząt domowych . Porozmawiamy sobie o odpowiedzialności

jaka wiąże się z posiadaniem zwierzęcia.

 

Następnie przeniesiemy się do jesiennego lasu. Poznamy żyjące w nim zwierzęta

oraz dowiemy się jakie skarbonki dary jesieni możemy w nim odnaleźć.

 

Ostatni tydzień października to czas , gdy będziemy rozmawiać o jesiennej pogodzie.

Będziemy przeliczać deszczowe krople , tańczyć do deszczowej piosenki.

Udowodnimy ,że w czasie deszczu dzieci wcale się nie nudzą.

 

AKTUALNOŚCI

10.10.2022 r. – 14.10.2022 r. CodeWeek , czyli Europejski Tydzień Kodowania. Biedronki czeka radosna i twórcza zabawa kodowania.

11 października 2022 r. świętować będziemy ,, Dzień naszych kochanych , cudownych  dziewczynek”

18 października 2022r. o godz.10.00 zapraszamy serdecznie na ,, Jesienny koncert” Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy.

20 października 2022 r. nasze przedszkole odwiedzi fotograf i wykona przepiękne zdjęcia.

25 października  2022r. o godz.9.30  serdecznie zapraszamy na przedstawienie teatralne pt.,, Pracowita jesień”

 

Program wychowania przedszkolnego

Wydawnictwo: Grupa MAC S.A.

Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo

Celem programu wychowania przedszkolnego wydawnictwa MAC, jaki realizujemy w grupie „Biedronki” jest rozwijanie ośmiu kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności, które umożliwią dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania oraz nabywanie wiedzy i umiejętności budowania właściwych postaw. Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej oraz ruchowej. Zindywidualizowane i podmiotowe podejście do dziecka stanowi w powyższym programie podstawę do kształtowania u niego kompetencji kluczowych.

Program opiera działania nauczyciela na metodach aktywizujących, a nie podających – propozycje aktywności oparte są na działaniu praktycznym, przeżywaniu, odkrywaniu, zadawaniu pytań, eksperymentowaniu i weryfikacji wysuwanych hipotez. Działania te powinny odbywać się z jak najczęstszym zastosowaniem zbiorowych i grupowych  form pracy, dzięki czemu dziecko ma możliwość ciągłego rozwijania swoich kompetencji społecznych i emocjonalnych.

Program edukacji przedszkolnej jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.