Grupa Biedronki
STYCZEŃ
Pierwsze dwa dni stycznia spędzimy na rozmowach nt. noworocznych tradycji.
Wykonamy pracę plastyczną techniką wydrapywanki pt. ,, Fajerwerki”.
Tańczyć będziemy wspólnie do piosenki o Nowym Roku.
W kolejnym tygodniu stycznia zainteresujemy się tym , jak należy dbać o zwierzęta zimą .
Zadbamy , aby w naszym przedszkolnym karmniku znalazło się pyszne jedzenie dla ptaków.
Będziemy ćwiczyć motorykę małą kolorując obrazki zwierząt.
Następnie zajmiemy się tematyką zbliżającego się święta – ,, Dnia Babci i Dziadka”.
Wykonamy prezenty dla kochanych dziadków , przygotujemy uroczysty taniec
i zaśpiewamy piosenkę pt. ,, Babciu Droga Babciu”
AKTUALNOŚCI
7 stycznia 2025 r. o godz. 10.30 zapraszamy dzieci na warsztaty z ceramiki – własnoręczne ulepienie prac z gliny.
9 stycznia 2025 r. o godz. 10.30 odbędą się cykliczne zajęcia sportowe
16 stycznia 2025r. o godz. 11.15 zapraszamy na spotkanie z muzykiem , multiinstrumentalistą p. Sebastianem , który poprowadzi dla nas koncert muzyczny.
17 stycznia 2025 r. o godz. 10.00 Zapraszamy ,, Biedroneczki” na edukacyjne spotkanie z Policja nt. ,, Bezpieczne ferie”
17 stycznia 2025 r. o godz. 17.00 Serdecznie zapraszamy nasze kochane Babcie i naszych kochanych Dziadków na uroczystość z okazji Ich święta.
Program wychowania przedszkolnego
Wydawnictwo: Grupa MAC S.A.
Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo
Celem programu wychowania przedszkolnego wydawnictwa MAC, jaki realizujemy w grupie „Biedronki” jest rozwijanie ośmiu kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności, które umożliwią dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania oraz nabywanie wiedzy i umiejętności budowania właściwych postaw. Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej oraz ruchowej. Zindywidualizowane i podmiotowe podejście do dziecka stanowi w powyższym programie podstawę do kształtowania u niego kompetencji kluczowych.
Program opiera działania nauczyciela na metodach aktywizujących, a nie podających – propozycje aktywności oparte są na działaniu praktycznym, przeżywaniu, odkrywaniu, zadawaniu pytań, eksperymentowaniu i weryfikacji wysuwanych hipotez. Działania te powinny odbywać się z jak najczęstszym zastosowaniem zbiorowych i grupowych form pracy, dzięki czemu dziecko ma możliwość ciągłego rozwijania swoich kompetencji społecznych i emocjonalnych.
Program edukacji przedszkolnej jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.