Grupa Biedronki

STYCZEŃ

 

Pierwsze dwa dni stycznia spędzimy na rozmowach nt. noworocznych tradycji.

Wykonamy pracę plastyczną techniką wydrapywanki pt. ,, Fajerwerki”.

Tańczyć będziemy wspólnie do piosenki o Nowym Roku.

 

W kolejnym tygodniu stycznia zainteresujemy się tym , jak należy dbać o zwierzęta zimą .

Zadbamy , aby w naszym przedszkolnym karmniku znalazło się pyszne jedzenie dla ptaków.

Będziemy ćwiczyć motorykę małą kolorując obrazki zwierząt.

 

Następnie zajmiemy się tematyką zbliżającego się święta – ,, Dnia Babci i Dziadka”.

Wykonamy prezenty dla kochanych dziadków , przygotujemy uroczysty taniec

i zaśpiewamy piosenkę pt. ,, Babciu Droga Babciu”

 

 

AKTUALNOŚCI

7  stycznia 2025 r. o godz.  10.30  zapraszamy dzieci na warsztaty z ceramiki – własnoręczne ulepienie prac z gliny.

9  stycznia  2025 r.  o godz. 10.30 odbędą się cykliczne zajęcia sportowe

16 stycznia 2025r. o godz. 11.15 zapraszamy na spotkanie z muzykiem , multiinstrumentalistą p. Sebastianem , który poprowadzi dla nas koncert muzyczny.

17 stycznia 2025 r. o godz. 10.00 Zapraszamy ,, Biedroneczki” na edukacyjne spotkanie z Policja nt. ,, Bezpieczne ferie”

17 stycznia 2025 r. o godz. 17.00 Serdecznie zapraszamy nasze kochane Babcie i naszych kochanych Dziadków na uroczystość z okazji Ich święta.

 

 

 

Program wychowania przedszkolnego

Wydawnictwo: Grupa MAC S.A.

Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo

Celem programu wychowania przedszkolnego wydawnictwa MAC, jaki realizujemy w grupie „Biedronki” jest rozwijanie ośmiu kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności, które umożliwią dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania oraz nabywanie wiedzy i umiejętności budowania właściwych postaw. Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej oraz ruchowej. Zindywidualizowane i podmiotowe podejście do dziecka stanowi w powyższym programie podstawę do kształtowania u niego kompetencji kluczowych.

Program opiera działania nauczyciela na metodach aktywizujących, a nie podających – propozycje aktywności oparte są na działaniu praktycznym, przeżywaniu, odkrywaniu, zadawaniu pytań, eksperymentowaniu i weryfikacji wysuwanych hipotez. Działania te powinny odbywać się z jak najczęstszym zastosowaniem zbiorowych i grupowych  form pracy, dzięki czemu dziecko ma możliwość ciągłego rozwijania swoich kompetencji społecznych i emocjonalnych.

Program edukacji przedszkolnej jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.