Grupa Słoneczka
MARZEC
W pierwszym tygodniu marca porozmawiamy o teatrze – dowiemy się , co to za
miejsce i jak należy się w nim zachowywać. Spróbujemy swoich sił na ,, Słoneczkowej”
scenie teatralnej i wykonamy wyjątkowe kukiełki.
W drugim tygodniu miesiąca rozwijać będziemy nasze zainteresowania zjawiskami
przyrodniczymi. Nauczymy się odczytywać prognozy pogodowe i wcielimy
się w prezenterów pogody. Sprawdzimy też, ile prawdy jest w przysłowiu
,, W marcu jak w garncu”
W kolejnym tygodniu przekonamy się , że nie tak trudno dostać ogrodnikiem.
Dzięki wspólnej pracy, założymy uprawę roślin w naszym kąciku przyrodniczym i nauczymy
się dbać o zasadzone rośliny.
Miesiąc zakończymy przypomnieniem sobie zwyczajów związanych z Wielkanocą.
Zapoznamy się z symbolami świątecznymi , wykonamy prace plastyczną ,, Kolorowe pisanki”
a zabawy dydaktyczne umilać nam będą, nie kto inny , jak zając i kurczaki!
AKTUALNOŚCI
12 marca 2024 r. o godz.10.00 wyjście do Biblioteki Miejskiej i udział w zajęciach edukacyjnych pt. ,, Wielkanocne zwyczaje”
19 marca 2024 r. o godz. 10.15 Serdecznie zapraszamy na ,, Wiosenny koncert muzyczny” zagrają dla nas Muzycy Filharmonii Pomorskiej .
20 marca 2024 r. o godz.11.00 Serdecznie zapraszamy na Przedstawienie teatralne pt. ,, Jedna jaskółka wiosny nie czyni”
27 marca 2024 r. o godz. 9.00 zapraszamy dzieci na uroczyste Śniadanie Wielkanocne.
Program Wychowania Przedszkolnego ,,Wokół przedszkola”
Wydawnictwo: Mac Edukacja
Autorki: Małgorzata Kwaśniewska, Joanna Lendzion i Wiesława Żaba-Żabińska
Grupa Słoneczka realizuje Program „Wokół przedszkola”, który oparty jest na warstwowej koncepcji wychowania, obejmującą wszystkie obszary rozwoju aktywności dzieci. Uwzględnia 5 warstw rozwoju człowieka: biologiczną, psychologiczną, socjologiczną, kulturologiczną i duchową.
W skład programu, oprócz treści programowych i ich struktury, zakładanych efektów edukacyjnych, wchodzą między innymi: prawidłowości rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym, aktualne wyzwania edukacji przedszkolnej, cele edukacji przedszkolnej, organizacja środowiska przedszkolnego oraz ocena dojrzałości szkolnej dziecka; arkusz obserwacji dziecka.
Program jest w pełni zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego .