Grupa Słoneczka

 

 KWIECIEŃ

 

W pierwszym tygodniu kwietnia porozmawiamy o muzyce – poznamy jej różnorodność , odkryjemy

jej piękno a także spróbujemy swoich sił jako muzykanci , grając na przedszkolnych 

instrumentach muzycznych.

 

W drugim tygodniu miesiąca ,, Słoneczka” przeniosą się na wieś. Nie tylko przypomnimy 

sobie zwierzęta tam zamieszkujące, ale również poznamy popularne maszyny 

rolnicze i przyjrzymy się bliżej etapom wzrostu roślin.

 

W kolejnym tygodniu, skupimy się na kształtowaniu postaw proekologicznych .

Wspólnie poszukamy odpowiedzi na pytania: Dlaczego warto dbać o ziemię?

Jakie zachowania jej pomagają , a które szkodzą?. Wykonamy plakat o segregowaniu

śmieci , który z pewnością utrwali wszystkie poznane informacje.

 

Miesiąc zakończymy podróżą w kosmos. Poznamy nazwy ciał niebieskich ,odkryjemy

czym zajmuje się astronauta, a podczas zajęć plastycznych przygotujemy projekt

stroju niezbędnego do lotu na Księżyc. Zapowiada się kosmiczna zabawa!

 

Ostatnie dni kwietnia poświęcimy symbolom narodowym i odnalezieniem 

odpowiedzi , co to znaczy być patriotą.

 

AKTUALNOŚCI

3 kwietnia  zostaną wykonane zdjęcia pamiątkowe na zakończenie przedszkola ( TABLO)  – prosimy o strój galowy.

10 kwietnia 2024 r. o godz. 9.30 Zapraszamy na Koncert Muzyczny pt. ,, Gdzie strumyk płynie z wolna”

23 kwietnia o godz.12.00  zapraszamy dzieci do ,, Mobilnej szkoły Recyklingu” na zajęcia edukacyjne , które poprowadzi pani Hania.

24 kwietnia  2024 r. o godz.11.00 Serdecznie zapraszamy na Przedstawienie teatralne pt. ,, Pisklę poznaje miasto”

25 kwietnia 2024 r. o godz. 9.20 Zapraszamy na ,, Pokazy chemiczne”

25 kwietnia 2024 r. o godz. 10.30 Wyjście do Biblioteki Miejskiej i udział w zajęciach edukacyjnych.

 

Program Wychowania Przedszkolnego ,,Wokół przedszkola”

Wydawnictwo: Mac Edukacja

Autorki: Małgorzata Kwaśniewska, Joanna Lendzion i Wiesława Żaba-Żabińska

   Grupa Słoneczka realizuje Program „Wokół przedszkola”, który oparty jest na warstwowej koncepcji wychowania, obejmującą wszystkie obszary rozwoju aktywności dzieci. Uwzględnia 5 warstw rozwoju człowieka: biologiczną, psychologiczną, socjologiczną, kulturologiczną i duchową.

W skład programu, oprócz treści programowych i ich struktury, zakładanych efektów edukacyjnych, wchodzą między innymi: prawidłowości rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym, aktualne wyzwania edukacji przedszkolnej, cele edukacji przedszkolnej, organizacja środowiska przedszkolnego oraz ocena dojrzałości szkolnej dziecka; arkusz obserwacji dziecka.

Program jest w pełni zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego .