Grupa Słoneczka
KWIECIEŃ
W pierwszym tygodniu kwietnia porozmawiamy o muzyce – poznamy jej różnorodność , odkryjemy
jej piękno a także spróbujemy swoich sił jako muzykanci , grając na przedszkolnych
instrumentach muzycznych.
W drugim tygodniu miesiąca ,, Słoneczka” przeniosą się na wieś. Nie tylko przypomnimy
sobie zwierzęta tam zamieszkujące, ale również poznamy popularne maszyny
rolnicze i przyjrzymy się bliżej etapom wzrostu roślin.
W kolejnym tygodniu, skupimy się na kształtowaniu postaw proekologicznych .
Wspólnie poszukamy odpowiedzi na pytania: Dlaczego warto dbać o ziemię?
Jakie zachowania jej pomagają , a które szkodzą?. Wykonamy plakat o segregowaniu
śmieci , który z pewnością utrwali wszystkie poznane informacje.
Miesiąc zakończymy podróżą w kosmos. Poznamy nazwy ciał niebieskich ,odkryjemy
czym zajmuje się astronauta, a podczas zajęć plastycznych przygotujemy projekt
stroju niezbędnego do lotu na Księżyc. Zapowiada się kosmiczna zabawa!
Ostatnie dni kwietnia poświęcimy symbolom narodowym i odnalezieniem
odpowiedzi , co to znaczy być patriotą.
AKTUALNOŚCI
3 kwietnia zostaną wykonane zdjęcia pamiątkowe na zakończenie przedszkola ( TABLO) – prosimy o strój galowy.
10 kwietnia 2024 r. o godz. 9.30 Zapraszamy na Koncert Muzyczny pt. ,, Gdzie strumyk płynie z wolna”
23 kwietnia o godz.12.00 zapraszamy dzieci do ,, Mobilnej szkoły Recyklingu” na zajęcia edukacyjne , które poprowadzi pani Hania.
24 kwietnia 2024 r. o godz.11.00 Serdecznie zapraszamy na Przedstawienie teatralne pt. ,, Pisklę poznaje miasto”
25 kwietnia 2024 r. o godz. 9.20 Zapraszamy na ,, Pokazy chemiczne”
25 kwietnia 2024 r. o godz. 10.30 Wyjście do Biblioteki Miejskiej i udział w zajęciach edukacyjnych.
Program Wychowania Przedszkolnego ,,Wokół przedszkola”
Wydawnictwo: Mac Edukacja
Autorki: Małgorzata Kwaśniewska, Joanna Lendzion i Wiesława Żaba-Żabińska
Grupa Słoneczka realizuje Program „Wokół przedszkola”, który oparty jest na warstwowej koncepcji wychowania, obejmującą wszystkie obszary rozwoju aktywności dzieci. Uwzględnia 5 warstw rozwoju człowieka: biologiczną, psychologiczną, socjologiczną, kulturologiczną i duchową.
W skład programu, oprócz treści programowych i ich struktury, zakładanych efektów edukacyjnych, wchodzą między innymi: prawidłowości rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym, aktualne wyzwania edukacji przedszkolnej, cele edukacji przedszkolnej, organizacja środowiska przedszkolnego oraz ocena dojrzałości szkolnej dziecka; arkusz obserwacji dziecka.
Program jest w pełni zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego .