Grupa Stokrotki
LISTOPAD
Miesiąc rozpoczniemy zapoznaniem się z najpopularniejszymi bajkami i baśniami.
Zaczynamy od ilustracji ruchowej opowiadań. Stworzymy również krótkie inscenizacje na ich podstawie.
Dzieci zrobią pracę techniczną – zamek dla księżniczki i księcia.
Pierwszy tydzień listopada jest dla nas bardzo ważny z uwagi na Uroczystość Pasowania na Przedszkolaka, na którą
serdecznie zapraszamy Rodziców już 6 listopada w środę.
Kolejny tydzień to rozmowy o naszym kraju i zbliżającym się święcie – 11 listopada.
Stokrotki poznają symbole narodowe oraz spróbują nauczyć się I – zwrotki hymnu.
Zaznajomimy się także z popularnymi legendami . Nie zabraknie zabawy twórczej
czy wyklejania pięknego Orła z krepy.
Połowa miesiąca to pomysły na deszczowe, listopadowe dni. Poznamy ciekawe eksperymenty
z wodą, piaskiem, mlekiem. Zamienimy się w małych naukowców robiąc różne doświadczenia.
Koniec listopada to czas, w którym będzie towarzyszył nam temat o książkach.
Dzieci poznają słownictwo z nimi związane. Wybierzemy się w wirtualną podróż do biblioteki.
Będziemy przeglądać i czytać ulubione pozycje książkowe. Zrobimy zakładki do książek.
AKTUALNOŚCI
6 listopada o godz. 17.00 zapraszamy nasze kochane Stokrotki na ,, Pasowanie na Przedszkolaka”
8 listopada o godz. 10.00 Uroczyste obchody ,, Narodowego Święta Niepodległości”
14 listopada o godz. 11.00 zapraszamy na warsztaty muzyczne, które poprowadzi dla nas muzyk, multiinstrumentalista p. Sebastian.
20 listopada o godz. 10.00 Zapraszamy na koncert muzyczny pt. ,, Piękna nasza Polska cała” zagrają dla nas Muzycy Filharmonii Pomorskiej.
20 listopada 2024 r. Dzień Praw Dziecka
Program Wychowania Przedszkolnego
Wydawnictwo: Mac Edukacja
Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska , Wioletta Majewska, Renata Paździo
Program jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz z obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego. Został opracowany pod kątem kształtowania kompetencji kluczowych – zarówno w warstwie metodycznej, jak i kartach pracy.
Przy wyborze programu kierowałam się tym, iż stawia on dziecko i jego potrzeby w centrum odziaływań nauczyciela, które warunkowane są przez jego predyspozycje oraz możliwości, a także zwraca uwagę na wspieranie rozwoju emocjonalnego, kształtowanie myślenia problemowego, współpracę w grupie i rozwijanie samodzielności.
Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej , językowej, poznawczej , artystycznej oraz ruchowej.