Grupa Stokrotki
MARZEC
W pierwszym tygodniu marca Stokrotki zaprzyjaźnią się ze zwierzętami.
Zaznajomią się z prawidłowymi zachowaniami wobec zwierząt oraz wyruszą
w multimedialną zabawę szlakiem swoich ulubieńców.
Kolejny tydzień to czas zapoznania z teatrem. Dzieci dowiedzą się kto pracuje
w teatrze , jak wygląda spektakl oraz stroje teatralne. Dodatkowo postarają się stworzyć
własny teatrzyk kukiełkowy.
Połowa marca to czas kiedy, będziemy przygotowywać się do nadejścia wiosny.
Zaobserwujemy zmieniającą się przyrodę oraz sprawdzimy , które zwierzęta
budzą się z zimowego snu. Stworzymy również wiosenną makietę , która
posłuży nam w niejednej zabawie.
Pod koniec miesiąca przywitamy jakże wyczekaną wiosnę , sadząc cebulki
kwiatów i przypraw. Powstanie nam w ten sposób piękny kącik przyrody.
AKTUALNOŚCI
4 marca 2025 r. o godz. 10.00 zapraszamy dzieci na cykliczne warsztaty z ceramiki
6 marca 2025 r. o godz. 10.00 odbędą się cykliczne zajęcia sportowe prowadzone przez wykwalifikowanych trenerów.
10 marca 2025 r. o godz. 13.30 zapraszamy na przedstawienie teatralne ,, Legendarna wiosna”
17 marca do 21 marca obchodzimy Tydzień Uważności ,, W Rytmie ciała”
25 marca 2025 r. Serdecznie zapraszamy na warsztaty muzyczne ,, Wiaderkowy rytm”
28 marca 2025 r. o godz. 10.00 zapraszamy na ,, Wiosenny koncert” Muzyków Filharmonii Pomorskiej.
Program Wychowania Przedszkolnego
Wydawnictwo: Mac Edukacja
Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska , Wioletta Majewska, Renata Paździo
Program jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz z obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego. Został opracowany pod kątem kształtowania kompetencji kluczowych – zarówno w warstwie metodycznej, jak i kartach pracy.
Przy wyborze programu kierowałam się tym, iż stawia on dziecko i jego potrzeby w centrum odziaływań nauczyciela, które warunkowane są przez jego predyspozycje oraz możliwości, a także zwraca uwagę na wspieranie rozwoju emocjonalnego, kształtowanie myślenia problemowego, współpracę w grupie i rozwijanie samodzielności.
Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej , językowej, poznawczej , artystycznej oraz ruchowej.