Grupa Stokrotki

LISTOPAD

 

Miesiąc rozpoczniemy zapoznaniem się z najpopularniejszymi bajkami i baśniami.

Zaczynamy od ilustracji ruchowej opowiadań. Stworzymy również krótkie inscenizacje na ich podstawie.

Dzieci zrobią pracę techniczną – zamek dla księżniczki i księcia.

Pierwszy tydzień listopada jest dla nas bardzo ważny z uwagi na Uroczystość Pasowania na Przedszkolaka, na którą

serdecznie zapraszamy Rodziców już 6 listopada w środę.

 

Kolejny tydzień to rozmowy o naszym kraju i zbliżającym się święcie – 11 listopada.

Stokrotki poznają symbole narodowe  oraz spróbują nauczyć się I – zwrotki hymnu.

Zaznajomimy się także z popularnymi legendami . Nie zabraknie zabawy twórczej 

czy wyklejania pięknego Orła z krepy.

 

Połowa miesiąca to pomysły na deszczowe, listopadowe dni. Poznamy ciekawe eksperymenty

z wodą, piaskiem, mlekiem. Zamienimy się w małych naukowców robiąc różne doświadczenia.

 

Koniec listopada to czas, w którym będzie towarzyszył nam temat o książkach. 

Dzieci poznają słownictwo z nimi związane. Wybierzemy się w wirtualną podróż do biblioteki.

Będziemy przeglądać i czytać ulubione pozycje książkowe. Zrobimy zakładki do książek.

 

AKTUALNOŚCI

6 listopada o godz. 17.00 zapraszamy nasze kochane Stokrotki na  ,, Pasowanie na Przedszkolaka”

8 listopada o godz. 10.00 Uroczyste obchody ,, Narodowego Święta Niepodległości”

14 listopada o godz. 11.00 zapraszamy na warsztaty muzyczne, które poprowadzi dla nas muzyk, multiinstrumentalista p. Sebastian.

20 listopada o godz. 10.00 Zapraszamy na koncert  muzyczny pt. ,, Piękna nasza Polska cała” zagrają dla nas Muzycy Filharmonii Pomorskiej.

20 listopada 2024 r. Dzień Praw Dziecka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Program Wychowania Przedszkolnego

Wydawnictwo: Mac Edukacja

Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska , Wioletta Majewska, Renata Paździo

Program jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz z obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego. Został opracowany pod kątem kształtowania kompetencji kluczowych – zarówno w warstwie metodycznej, jak i kartach pracy.

Przy wyborze programu kierowałam się tym, iż stawia on dziecko i jego potrzeby w centrum odziaływań nauczyciela, które warunkowane są przez jego predyspozycje oraz możliwości, a także zwraca uwagę na wspieranie rozwoju emocjonalnego, kształtowanie myślenia problemowego, współpracę w grupie i rozwijanie samodzielności.

Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej , językowej, poznawczej , artystycznej oraz ruchowej.