Grupa Biedronki

MARZEC

W pierwszym tygodniu marca rozmawiać będziemy na temat odpowiednich postaw 

i  zachowań wobec zwierząt. Zastanowimy się również , jak możemy pomóc 

bezdomnym zwierzętom. Opowiemy , czy mamy zwierzątko w domu i jak o nie dbamy.

 

Następnie przeniesiemy się w świat teatru. Dowiemy się , że w teatrze aktorzy występują

na scenie , a my jesteśmy widzami na widowni. Porozmawiamy  również o tym jak należy 

zachować się w teatrze. Weźmiemy udział w teatrzyku cieni.

 

Kolejny tydzień to już czas powitania wiosny . Wskazywać będziemy jakie są zwiastuny  wiosny.

Poszukamy ich również na spacerkach po terenie naszego ogrodu przedszkolnego.

Poznamy znaczenie powiedzenia ,, W marcu jak w garncu”.

 

Miesiąc marzec zakończymy  w iście wiosennym klimacie. Nazywać będziemy 

wiosenne kwiaty , założymy własna hodowlę roślin w kąciku przyrody.

Nauczymy się piosenki oraz układu tanecznego pt. ,, Maszeruje wiosna”

 

AKTUALNOŚCI

4  marca   2025 r. o godz.  10.30  zapraszamy dzieci na warsztaty z ceramiki .

6 marca   2025 r.  o godz. 10.30 odbędą się cykliczne zajęcia sportowe.

10 marca o godz. 13.20 zapraszamy na przedstawienie teatralne ,, Legendarna Wiosna”.

17 marca do 21 marca obchodzimy Tydzień Uważności ,, W Rytmie ciała”.

25 marca 2025 r. Serdecznie zapraszamy na warsztaty muzyczne ,, Wiaderkowy rytm”.

 28 marca  o godz. 10.00 zapraszamy na ,, Wiosenny Koncert ” muzyków Filharmonii Pomorskiej. 

 

 

 

Program wychowania przedszkolnego

Wydawnictwo: Grupa MAC S.A.

Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo

Celem programu wychowania przedszkolnego wydawnictwa MAC, jaki realizujemy w grupie „Biedronki” jest rozwijanie ośmiu kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności, które umożliwią dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania oraz nabywanie wiedzy i umiejętności budowania właściwych postaw. Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej oraz ruchowej. Zindywidualizowane i podmiotowe podejście do dziecka stanowi w powyższym programie podstawę do kształtowania u niego kompetencji kluczowych.

Program opiera działania nauczyciela na metodach aktywizujących, a nie podających – propozycje aktywności oparte są na działaniu praktycznym, przeżywaniu, odkrywaniu, zadawaniu pytań, eksperymentowaniu i weryfikacji wysuwanych hipotez. Działania te powinny odbywać się z jak najczęstszym zastosowaniem zbiorowych i grupowych  form pracy, dzięki czemu dziecko ma możliwość ciągłego rozwijania swoich kompetencji społecznych i emocjonalnych.

Program edukacji przedszkolnej jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.