Grupa Biedronki
MAJ
Maj witamy tematem pełnym kolorów i życia – majową łąką.
Razem odkryjemy , jakie owady mieszkają na łące i nauczymy się nazywać
kwiatki, które tam rosną.
Obchodzić będziemy ,, Dzień Unii Europejskiej”. Poznamy jej symbole, wykleimy
flagę Unii Europejskiej. Przygotujemy w sali różne stacje reprezentujące wybrane kraje UE
Porozmawiamy o UE w której różne kraje współpracują ze sobą , pomagają sobie i są przyjaciółmi.
W trzecim tygodniu porozmawiamy o tym ,jak powstają książki.
Wybierzemy się w wirtualną podróż po bibliotece. Przyniesiemy do przedszkola
swoje ulubione książki tworząc z nich wystawę.
W kolejnym tygodniu zajmiemy się tematem zawodów . Omówimy , czym zajmują
się nasi Rodzice i kim chcielibyśmy zostać w przyszłości.
Ostatni tydzień maja poświęcony będzie naszym KOCHANYM MAMOM.
Wykonamy laurki dla mam i nauczymy się pięknych piosenek.
Wybierzemy się też na naszą pierwszą wycieczkę do Wioski Indiańskiej.
To będzie fantastyczny miesiąc !!!.
AKTUALNOŚCI
7 maja 2025 r. zapraszamy dzieci na cykliczne zajęcia sportowe.
9 maja 2025 r. świętujemy ,, Dzień Unii Europejskiej”
14 maja 2025 r. roztańczymy przedszkole z okazji ,, Dnia Tańca”
16 maja 2025 r. zapraszamy na koncert Filharmonii Pomorskiej ,, Rodzinny Blues”
20 maja 2025 r. o godz. 10.30 zapraszamy dzieci na cykliczne warsztaty z ceramiki .
26 maja 2025 r. wyjeżdżamy na wycieczkę do Wioski Indiańskiej.
27 maja zapraszamy na animacje z teatrem MagMa z okazji zbliżającego się ,, Dnia Dziecka”
Program wychowania przedszkolnego
Wydawnictwo: Grupa MAC S.A.
Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo
Celem programu wychowania przedszkolnego wydawnictwa MAC, jaki realizujemy w grupie „Biedronki” jest rozwijanie ośmiu kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności, które umożliwią dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania oraz nabywanie wiedzy i umiejętności budowania właściwych postaw. Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej oraz ruchowej. Zindywidualizowane i podmiotowe podejście do dziecka stanowi w powyższym programie podstawę do kształtowania u niego kompetencji kluczowych.
Program opiera działania nauczyciela na metodach aktywizujących, a nie podających – propozycje aktywności oparte są na działaniu praktycznym, przeżywaniu, odkrywaniu, zadawaniu pytań, eksperymentowaniu i weryfikacji wysuwanych hipotez. Działania te powinny odbywać się z jak najczęstszym zastosowaniem zbiorowych i grupowych form pracy, dzięki czemu dziecko ma możliwość ciągłego rozwijania swoich kompetencji społecznych i emocjonalnych.
Program edukacji przedszkolnej jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.