Grupa Biedronki
GRUDZIEŃ
W najbliższych tygodniach w naszym przedszkolu czeka nas wyjątkowy, zimowo – świąteczny czas !
Rozpoczniemy od tematu ,, Wszyscy jesteśmy Mikołajami”, podczas którego dzieci poznają
ideę pomagania , obdarowywania i życzliwości. Spotkają się oczywiście ze Świętym Mikołajem.
Następnie wprowadzając temat ,, Zbliża się zima” porozmawiamy o zmianach w przyrodzie
zimowej pogodzie oraz sposobie dbania o zdrowie. Będziemy także lepić bałwana , bawić się śnieżkami
i korzystać z zimowych atrakcji na przedszkolnym placu zabaw , pamiętając o zasadach bezpiecznej zabawy.
Kolejne dni upłyną nam pod hasłem ,, Coraz bliżej święta ” – przedszkolaki przygotują ozdoby , poznają
świąteczne tradycje i wprowadzą się w magiczny nastrój. W tygodniu ,, Wigilijny czas” skupimy się
na zwyczajach rodzinnych , wspólnym kolędowaniu oraz znaczeniu spotkań przy świątecznym stole.
Na zakończenie roku przywitamy kolejny temat ,, Idzie do nas Nowy Rok” , podczas
którego dzieci porozmawiają o zmianach , nowych planach i radosnym świętowaniu.
AKTUALNOŚCI
3 grudnia 2025 r. o godz. 9.30 zapraszamy na przedstawienie Teatru Mag Ma pt. ,, Przepis na Święta”
5 grudnia 2025 r. o godz. 9.30 zapraszamy na ,, Spotkanie z Mikołajem”
9 grudnia 2025 r. o godz. 10.00 ,, Biedroneczki ” wezmą udział w warsztatach świątecznych pt. ,, Choinkowe ozdoby”
12 grudnia 2025 r. o godz. 10.00 zapraszamy na koncert połączony z warsztatami gry na instrumencie ,, Hang Drumm”
16 grudnia 2025 r. o godz. 11.30 Biedroneczki wybiorą się do Biblioteki Głównej , Stary Rynek 24 i wezmą udział w warsztatach ,, Bombki ze słoikowych zakrętek – świąteczne ozdoby z odzysku”.
17 grudnia 2025 r. o godz. 16.30 Serdecznie zapraszamy Rodziców na ,,Zimowy wieczór świąteczny”
Program wychowania przedszkolnego
Wydawnictwo: Grupa MAC S.A.
Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo
Celem programu wychowania przedszkolnego wydawnictwa MAC, jaki realizujemy w grupie „Biedronki” jest rozwijanie ośmiu kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności, które umożliwią dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania oraz nabywanie wiedzy i umiejętności budowania właściwych postaw. Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej oraz ruchowej. Zindywidualizowane i podmiotowe podejście do dziecka stanowi w powyższym programie podstawę do kształtowania u niego kompetencji kluczowych.
Program opiera działania nauczyciela na metodach aktywizujących, a nie podających – propozycje aktywności oparte są na działaniu praktycznym, przeżywaniu, odkrywaniu, zadawaniu pytań, eksperymentowaniu i weryfikacji wysuwanych hipotez. Działania te powinny odbywać się z jak najczęstszym zastosowaniem zbiorowych i grupowych form pracy, dzięki czemu dziecko ma możliwość ciągłego rozwijania swoich kompetencji społecznych i emocjonalnych.
Program edukacji przedszkolnej jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.

