Grupa Biedronki
MARZEC
W pierwszym tygodniu marca rozmawiać będziemy na temat odpowiednich postaw
i zachowań wobec zwierząt. Zastanowimy się również , jak możemy pomóc
bezdomnym zwierzętom. Opowiemy , czy mamy zwierzątko w domu i jak o nie dbamy.
Następnie przeniesiemy się w świat teatru. Dowiemy się , że w teatrze aktorzy występują
na scenie , a my jesteśmy widzami na widowni. Porozmawiamy również o tym jak należy
zachować się w teatrze. Weźmiemy udział w teatrzyku cieni.
Kolejny tydzień to już czas powitania wiosny . Wskazywać będziemy jakie są zwiastuny wiosny.
Poszukamy ich również na spacerkach po terenie naszego ogrodu przedszkolnego.
Poznamy znaczenie powiedzenia ,, W marcu jak w garncu”.
Miesiąc marzec zakończymy w iście wiosennym klimacie. Nazywać będziemy
wiosenne kwiaty , założymy własna hodowlę roślin w kąciku przyrody.
Nauczymy się piosenki oraz układu tanecznego pt. ,, Maszeruje wiosna”
AKTUALNOŚCI
4 marca 2025 r. o godz. 10.30 zapraszamy dzieci na warsztaty z ceramiki .
6 marca 2025 r. o godz. 10.30 odbędą się cykliczne zajęcia sportowe.
10 marca o godz. 13.20 zapraszamy na przedstawienie teatralne ,, Legendarna Wiosna”.
17 marca do 21 marca obchodzimy Tydzień Uważności ,, W Rytmie ciała”.
25 marca 2025 r. Serdecznie zapraszamy na warsztaty muzyczne ,, Wiaderkowy rytm”.
28 marca o godz. 10.00 zapraszamy na ,, Wiosenny Koncert ” muzyków Filharmonii Pomorskiej.
Program wychowania przedszkolnego
Wydawnictwo: Grupa MAC S.A.
Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo
Celem programu wychowania przedszkolnego wydawnictwa MAC, jaki realizujemy w grupie „Biedronki” jest rozwijanie ośmiu kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności, które umożliwią dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania oraz nabywanie wiedzy i umiejętności budowania właściwych postaw. Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej oraz ruchowej. Zindywidualizowane i podmiotowe podejście do dziecka stanowi w powyższym programie podstawę do kształtowania u niego kompetencji kluczowych.
Program opiera działania nauczyciela na metodach aktywizujących, a nie podających – propozycje aktywności oparte są na działaniu praktycznym, przeżywaniu, odkrywaniu, zadawaniu pytań, eksperymentowaniu i weryfikacji wysuwanych hipotez. Działania te powinny odbywać się z jak najczęstszym zastosowaniem zbiorowych i grupowych form pracy, dzięki czemu dziecko ma możliwość ciągłego rozwijania swoich kompetencji społecznych i emocjonalnych.
Program edukacji przedszkolnej jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.