Grupa Biedronki

MAJ

 

Maj witamy tematem pełnym kolorów i życia – majową łąką.

Razem odkryjemy , jakie owady mieszkają na łące i nauczymy się nazywać 

kwiatki, które tam rosną.

 

Obchodzić będziemy   ,, Dzień Unii Europejskiej”. Poznamy jej symbole, wykleimy

flagę Unii Europejskiej. Przygotujemy w sali różne stacje reprezentujące wybrane kraje  UE

Porozmawiamy o UE w której różne kraje współpracują ze sobą , pomagają sobie i są przyjaciółmi.

 

W trzecim tygodniu porozmawiamy o tym ,jak powstają książki.

Wybierzemy się w wirtualną podróż po bibliotece. Przyniesiemy do przedszkola 

swoje ulubione książki tworząc z nich wystawę.

 

W kolejnym tygodniu zajmiemy się tematem zawodów . Omówimy , czym zajmują 

się nasi Rodzice i kim chcielibyśmy zostać w przyszłości.

 

Ostatni tydzień maja poświęcony będzie naszym KOCHANYM MAMOM.

Wykonamy laurki dla mam i nauczymy się pięknych piosenek.

Wybierzemy się też na naszą pierwszą wycieczkę do Wioski Indiańskiej.

To będzie fantastyczny miesiąc !!!.

 

AKTUALNOŚCI

7 maja 2025 r. zapraszamy dzieci na cykliczne zajęcia sportowe.

9 maja 2025 r. świętujemy ,, Dzień Unii Europejskiej”

14 maja 2025 r. roztańczymy przedszkole z okazji ,, Dnia Tańca”

16 maja 2025 r. zapraszamy na koncert Filharmonii Pomorskiej ,, Rodzinny Blues”

20 maja   2025 r. o godz.  10.30  zapraszamy dzieci na cykliczne warsztaty z ceramiki .

26 maja 2025 r. wyjeżdżamy na wycieczkę do Wioski Indiańskiej.

27 maja zapraszamy na animacje z teatrem MagMa z okazji zbliżającego się  ,, Dnia Dziecka”

 

 

Program wychowania przedszkolnego

Wydawnictwo: Grupa MAC S.A.

Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo

Celem programu wychowania przedszkolnego wydawnictwa MAC, jaki realizujemy w grupie „Biedronki” jest rozwijanie ośmiu kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności, które umożliwią dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania oraz nabywanie wiedzy i umiejętności budowania właściwych postaw. Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej oraz ruchowej. Zindywidualizowane i podmiotowe podejście do dziecka stanowi w powyższym programie podstawę do kształtowania u niego kompetencji kluczowych.

Program opiera działania nauczyciela na metodach aktywizujących, a nie podających – propozycje aktywności oparte są na działaniu praktycznym, przeżywaniu, odkrywaniu, zadawaniu pytań, eksperymentowaniu i weryfikacji wysuwanych hipotez. Działania te powinny odbywać się z jak najczęstszym zastosowaniem zbiorowych i grupowych  form pracy, dzięki czemu dziecko ma możliwość ciągłego rozwijania swoich kompetencji społecznych i emocjonalnych.

Program edukacji przedszkolnej jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.