Grupa Biedronki
LISTOPAD
W pierwszym tygodniu listopada przeniesiemy się krainy bajek i baśni.
Posłuchamy bajek, które znane są również naszym Rodzicom z dzieciństwa, a także
współczesnych .Opowiemy o swoich ulubionych bajkach i ich bohaterach.
Kolejny tydzień poświęcimy tematyce naszego kraju . Poznamy polskie
symbole narodowe, wykonamy pracę plastyczną nt. ,, Flaga Polski” wykorzystując
białą oraz czerwoną krepę. Przeczytamy również polską legendę
o smoku Wawelskim czy też Warszawskiej Syrence.
Następnie porozmawiamy o jesiennej pogodzie. Zastanowimy się skąd się bierze
deszcz oraz jak należy ubierać się podczas jesiennego spaceru.
Wykonamy pracę plastyczną pt. ,, Kolorowy parasol”
Ostatni tydzień listopada to czas , gdy rozmawiać będziemy na temat naszych
ulubionych książek. Stworzymy w naszej sali biblioteczkę składającą się
z książeczek, które przyniesiemy z domku. Dowiemy się również , gdzie kupić
możemy książki , oraz co to jest biblioteka.
AKTUALNOŚCI
8 listopada 2024 r. Uroczyste obchody ,, Narodowego Święta Niepodległości”
14 listopada 2024 r. o godz. 11.00 Zapraszamy na warsztaty muzyczne, które poprowadzi muzyk, multiinstrumentalista p. Sebastian.
20 listopada 2024 r. o godz.10.00 Zapraszamy na koncert muzyczny ,, Piękna nasza Polska cała” zagrają dla nas muzycy Filharmonii Pomorskiej.
20 listopada 2024 r. ,, Dzień Praw Dziecka”
Program wychowania przedszkolnego
Wydawnictwo: Grupa MAC S.A.
Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo
Celem programu wychowania przedszkolnego wydawnictwa MAC, jaki realizujemy w grupie „Biedronki” jest rozwijanie ośmiu kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności, które umożliwią dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania oraz nabywanie wiedzy i umiejętności budowania właściwych postaw. Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej oraz ruchowej. Zindywidualizowane i podmiotowe podejście do dziecka stanowi w powyższym programie podstawę do kształtowania u niego kompetencji kluczowych.
Program opiera działania nauczyciela na metodach aktywizujących, a nie podających – propozycje aktywności oparte są na działaniu praktycznym, przeżywaniu, odkrywaniu, zadawaniu pytań, eksperymentowaniu i weryfikacji wysuwanych hipotez. Działania te powinny odbywać się z jak najczęstszym zastosowaniem zbiorowych i grupowych form pracy, dzięki czemu dziecko ma możliwość ciągłego rozwijania swoich kompetencji społecznych i emocjonalnych.
Program edukacji przedszkolnej jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.