Grupa Biedronki
MAJ
Miesiąc maj rozpoczniemy tematem ,,Łąka w maju”. W tym tygodniu poznamy
nazwy kwiatów i zwierząt mieszkających na łące, charakterystyczne cechy łąki wiosną
oraz opowiemy sobie o różnych możliwościach spędzania czasu wolnego na łące w maju.
W kolejnym tygodniu zapoznamy się z obowiązkami i pracą jaką wykonują rolnicy.
Przypomnimy sobie również jak nazywają i wyglądają zwierzęta mieszkające na wsi.
W trzecim tygodniu maja poznamy różne zawody , społeczną użyteczność pracy ludzkiej
oraz atrybuty charakterystyczne dla danego zawodu.
W ostatnim tygodniu porozmawiamy o najważniejszych i najukochańszych
osobach w naszym życiu – RODZICACH. Opowiemy sobie jak ważna jest dla nas
rodzina, zapoznamy się z rolą mamy i taty w naszym życiu oraz poznamy
sposoby sprawiania rodzicom niespodzianek.
AKTUALNOŚCI
6 maja 2024 r. zapraszamy na Spektakl pt. ,, Żółw i zając”
8 maja 2024 r. o godz.9.30 Wyjście do Biblioteki Miejskiej i udział w zajęciach edukacyjnych.
15 maja 2024 r. o godz.9.20 zapraszamy na Koncert Muzyczny pt.,, Muzyczna Majówka”
24 maja 2024 r. o godz. 9.20 Wycieczka do Wioski Indiańskiej – Cztery Żywioły.
Program wychowania przedszkolnego
Wydawnictwo: Grupa MAC S.A.
Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo
Celem programu wychowania przedszkolnego wydawnictwa MAC, jaki realizujemy w grupie „Biedronki” jest rozwijanie ośmiu kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności, które umożliwią dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania oraz nabywanie wiedzy i umiejętności budowania właściwych postaw. Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej oraz ruchowej. Zindywidualizowane i podmiotowe podejście do dziecka stanowi w powyższym programie podstawę do kształtowania u niego kompetencji kluczowych.
Program opiera działania nauczyciela na metodach aktywizujących, a nie podających – propozycje aktywności oparte są na działaniu praktycznym, przeżywaniu, odkrywaniu, zadawaniu pytań, eksperymentowaniu i weryfikacji wysuwanych hipotez. Działania te powinny odbywać się z jak najczęstszym zastosowaniem zbiorowych i grupowych form pracy, dzięki czemu dziecko ma możliwość ciągłego rozwijania swoich kompetencji społecznych i emocjonalnych.
Program edukacji przedszkolnej jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.