Grupa Biedronki
PAŹDZIERNIK
Z początkiem października dalej obserwować będziemy zmiany zachodzące w przyrodzie
jesienią , szczególnie spadające kolorowe liście. Porozmawiamy o pogodzie , barwach
jesieni i wykonamy prace plastyczne inspirowane naturą.
W kolejnym tygodniu poznawać będziemy jesienne dary ogrodu i sadu – warzywa i owoce.
Dowiemy się jak powstają przetwory i dlaczego warto jeść zdrowe produkty.
Następnie poruszać będziemy temat zwierząt domowych . Porozmawiamy
o ich zwyczajach potrzebach i o tym , jak należy się nimi opiekować.
W kolejnym tygodniu poruszymy temat przyjaźni , wzajemnej pomocy i szacunku wobec innych.
Dzieci dowiedzą się jak rozwiązywać konflikty i budować dobre relacje w grupie.
Z końcem października dzieci powtórzą zasady bezpiecznego poruszania się po drodze
i chodniku . Będziemy ćwiczyć prawidłowe przechodzenie przez jezdnię oraz poznawać
znaczenie podstawowych znaków drogowych.
AKTUALNOŚCI
3 października 2025 r. zapraszamy na zajęcia sportowe na naszym przedszkolnym placu zabaw, zajęcia poprowadzą wykwalifikowani trenerzy.
9 października 2025 r. Serdecznie zapraszamy na koncert Filharmonii Pomorskiej pt. ,, Gdybym ja była słoneczkiem na niebie.”
10 października 2025 r. świętować będziemy ,, Dzień Dziewczynki”
17 października 2025 r. zapraszamy na przedstawienie teatru Mag Ma pt. ,, Jesienna przygoda w kuchni”.
21 października 2025 r. Muzyczna audycja ,, Muzyka dawna” z multiinstrumentalistą – Panem Sebastianem.
23 października 2025 r. zostaną wykonane zdjęcia grupowe.
30 października 2025 r. świąteczna sesja fotograficzna – indywidualna.
31 października 2025 r. zapraszamy do wspólnego świętowania ,, Dnia dyni ”
Program wychowania przedszkolnego
Wydawnictwo: Grupa MAC S.A.
Autorki: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo
Celem programu wychowania przedszkolnego wydawnictwa MAC, jaki realizujemy w grupie „Biedronki” jest rozwijanie ośmiu kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności, które umożliwią dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania oraz nabywanie wiedzy i umiejętności budowania właściwych postaw. Struktura programu oparta jest na pięciu formach aktywności dziecięcej: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej oraz ruchowej. Zindywidualizowane i podmiotowe podejście do dziecka stanowi w powyższym programie podstawę do kształtowania u niego kompetencji kluczowych.
Program opiera działania nauczyciela na metodach aktywizujących, a nie podających – propozycje aktywności oparte są na działaniu praktycznym, przeżywaniu, odkrywaniu, zadawaniu pytań, eksperymentowaniu i weryfikacji wysuwanych hipotez. Działania te powinny odbywać się z jak najczęstszym zastosowaniem zbiorowych i grupowych form pracy, dzięki czemu dziecko ma możliwość ciągłego rozwijania swoich kompetencji społecznych i emocjonalnych.
Program edukacji przedszkolnej jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.

